woensdag 4 februari 2015

Recensie: Geek Girl - Holly Smale


Recensie: Geek Girl - Holly Smale

Haaay,

Ik heb veel lovende woorden gehoord over het boek Geek Girl van Holly Smale. Ik heb het dan ook vorige maand aangeschaft via Marktplaats. 

Vrij snel gaf mijn TBR-potje de titel 'Geek Girl' aan, dus kon ik hem ook gelijk lezen.

Een snoepje van een boek

Waar gaat Geek Girl over?

'Mijn naam is Harriet Manners en ik ben een "geek". Ik weet dat omdat ik het net heb opgezocht in het woordenboek. Ik heb een vinkje gezet naast de symptomen die ik herken, en ze blijken allemaal op mij van toepassing! Eerlijk gezegd komt het niet als een enorme verrassing.'

Harriet Manners weet best veel; zo weet ze dat een mens gemiddeld 15 keer per dag lacht, hommels niet kunnen lopen, en dolfijnen met één oog open slapen. Ze is geen nerd, maar een charmante allesweter - een geek, zeg maar. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model en besluit dat dit dé kans is om van haar geeky imago af te komen. Terwijl ze in hilarische situaties belandt, komt ze erachter dat er niet bepaald een klik is met de modewereld. Maar kan ze nog teruggaan naar de oude Harriet die ze ooit was?

In het begin zit je gelijk in het boek. Het is een heel luchtig boek met hele geniale humor. Ik vond het gelijk geweldig. Ik kan Holly's schrijfstijl erg waarderen. Dit is zo'n boek met klunzigheid die mij ook zou kunnen overkomen. Het is heerlijk om over te lezen.

Harriet wordt 'per ongeluk' ontdekt als model. Ze wil dit niet en ze geeft helemaal niks om mode. Zelfs haar kennis laat haar in de steek als het om modetrends gaat. Juist daarom vindt Wilbur van Infinity Models Harriet zo perfect. Ze mag shows lopen en wordt het gezicht van modehuis Baylee.

Geek Girl is gewoon een snoepje van een boek. Het leest zo super vlot weg dat je in no time door het boek heen bent. Daarnaast geniet je alsnog van alles wat er gebeurt. Ik hou normaal wel van Hollands Next Top Model enzo, maar boeken erover lezen vind ik weer niks. Ik wist ook eerlijk gezegd niet dat het boek daarover zou gaan. Maar gelukkig sprak het boek me juist aan. Ik vond sommige stukken persoonlijk wat minder interessant, maar de opzet van dit boek is gewoon geniaal en Harriet is echt een super personage. Ik vond haar weetjes erg interessant. Zo heb ik mijn ouders er een paar gequote en ook zij reageerden enthousiast erop. Haha.

Ik vind niet per se dat het boek veel diepgang heeft of dat het een super sterke of originele verhaallijn heeft, maar het boek vermaakt je zeker! Het is gewoon een heerlijk geniaal boek voor mensen die willen lachen. Ik geef het 4/5 sterren vooral door de grappige scènes.

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten