dinsdag 6 januari 2015

Recensie: Vamp in love - Marijke van den Elsen


Recensie: Vamp in love - Marijke van den Elsen

Heey daar!

Vandaag de recensie van Vamp in Love. Ik hoor hier wisselende berichten over en toen ik hem op de mat kreeg van de uitgeverij Zomer & Keuning als kerstcadeau/recensie-exemplaar moest ik me er zelf aan wagen!


Ik vind de cover uitnodigend. Lekker girly, dus mijn eerste indruk is: chicklit, kom maar op! 

Waar gaat het over?

Angela's leven is een puinhoop In een vlaag van verstandsverbijstering - of is het wanhoop? - jat ze een stapel geld van haar louche vriend en slaat ze op de vlucht. Hij mag haar niet vinden en dus is er maar één iemand bij wie ze terechtkan: Fieke!

Fieke's relatie met Rogier zit nu al in een sleur en als gastvrouw bij restaurant Aubade werkt ze zo hard dat ze geen tijd heeft voor vrienden. Door de plotselinge komst van Angela wordt alles opgeschud en bekijkt Fieke haar eigen leven met nieuwe ogen. Ze besluit dat het tijd is voor meer actie. Nou, dan kan ze het krijgen ook!

Oeeeeh. Toen ik de achterkant las, paste ik gelijk mijn verwachting aan: chicklit met spanning, kom maar op! Ik ben wel gek op dat soort verhalen, dus ik begon vol verwachting te lezen.

Er waren een aantal dingen die ik gelijk niet begreep. Vooral ook veel namen in één keer dat ik echt niet meer wist wie wie is. De reden hiervoor is denk ik doordat het een deel 2 is. Ik heb deel 1 niet gelezen, dus het kan zijn dat ik daardoor wat belangrijke informatie mis. Ik moet heel eerlijk zijn: het boek viel mij wat tegen. Het kan komen door een hoge verwachting, maar zo hoog had ik die ook weer niet gesteld. Het kan komen door het missen van informatie uit deel 1, maar ik geloof niet dat echt alles daaraan te wijten is. Het boek was niet één en al slecht ofzo, dat zeker niet. Er waren ook momenten dat ik met plezier las en dacht van hmm, het wordt zowaar nog een leuk boek straks! 

Het einde vond ik ook wel een aardig einde, met wat verrassende dingen en spanning, maar over-all heeft het boek mij niet helemaal geraakt. Ik vond het wel een 'oké-boek'. Het is een wat simpel boek, die toch ingewikkeld af en toe is om te volgen. Ik had vooral met de namen dat ik zoiets had van: pff komen er nog meer mensen bij...? Ik vind Marijke's schrijfstijl wel grappig en beeldend, maar ietwat uitgekauwd soms. Bepaalde scènes duren te lang of worden te beschrijvend beschreven, terwijl andere scènes er juist doorheen vliegen en echt leuk zijn. 

Ik kan het ook begrijpen als er mensen zijn die dit boek helemaal geweldig vinden, want het heeft ook aansprekende punten, maar voor mij is het gewoon niet helemaal bevallen. Misschien dat ik eerst deel 1 'Vamp on Heels' moet lezen en dan nog een keer dit deel probeer, dat het dan meer begrijpelijk en boeiend is, maar ik weet niet of ik dat ga doen. Ik denk het niet. Erg jammer, maar dit is hoe ik het heb ervaren en je kan niet altijd de volle sterren geven ;). 

Toch moet ik wel het einde nog even prijzen, dat vond ik leuk gevonden en ik had niet gelijk kunnen denken dat het die richting op zou gaan. Het boek heeft ook positieve punten, maar omdat het boek mij niet helemaal heeft kunnen overtuigen geef ik het 3/5 sterren

Ik dank uitgeverij Zomer & Keuning voor het opsturen van dit boek. Ondanks dat ik niet volledig positief ben erover, ben ik wel weer een ervaring rijker ;)

Titel: Vamp in Love
Auteur: Marijke van den Elsen
ISBN: 9200000030321958

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten