dinsdag 20 januari 2015

Recensie: Firelight: ziel van vuur - Sophie Jordan

Hiii!

Vandaag de recensie van Firelight: ziel van vuur van Sophie Jordan. Ik zag dit boek in de kringloop liggen voor €0,50 en de cover vond ik heel interessant. Toen ik de achterkant las, werd ik niet veel wijzer over de inhoud, maar ik besloot het boek mee te nemen voor dat kleine bedrag en uit te vinden wat ik ervan vind.

Waar gaat dit eerste deel over van de Firelight serie?

"Mijn hart klopt in mijn keel als hij dichterbij komt. Ik weet precies op welk moment hij me ziet. Hij bevriest, hangt roerloos in het water en laat zich naar beneden zakken tot zijn lippen de waterlijn raken.We staren elkaar aan.Nu gaat het gebeuren. Hij gaat de anderen roepen. Ze zullen om me heen zwermen als hongerige roofdieren. Maar ik heb iets, een verdedigingsmiddel dat hij niet heeft. Vuur.Dan zwemt hij in een vloeiende beweging dichterbij. Een spier op zijn kaak beweegt even en er fladdert iets in mijn buik. Hij ziet er niet kwaadaardig uit, zoals ik me had voorgesteld. Hij lijkt eerder. nieuwsgierig."

Jacinda is een draki; ze kan zich transformeren tot een draak. Zodra is vastgesteld dat ze tot een van de meest bijzondere drakisoorten hoort, wordt haar leven beheerst door haar kolonie. In een vlaag van opstandigheid overtreedt ze een van de heiligste wetten. Uit angst voor de straf die onherroepelijk zal volgen, dwingt haar moeder haar om te vluchten naar de mensenwereld, waar haar drakigeest langzaam weg zal sterven. Jacinda zal er alles aan doen om dit te voorkomen. Zelfs als dat betekent dat ze zich moet overgeven aan haar liefde voor Will; een knappe jongen die haar grootste vijand is.

Alleen die scène stond bij mij op de achterkant, en dat trok mij wel aan. Ik moet zeggen dat dit boek echt heerlijk is. Het heeft mij ontzettend verrast, omdat het weer eens iets anders is. Het is origineel en goed uitgewerkt. Na dit eerste deel wil je gelijk door in het tweede deel: het smaakt naar meer :)

Je leest vanuit de ogen van Jacinda. Als zij met haar moeder en tweelingzus naar de woestijn trekt, dan komt ze in een omgeving die erg slecht is voor haar draki. Haar draki sterft langzaam weg, hoe hard Jacinda ook probeert het tegen te houden. Je wilt als lezer ook iets ertegen doen, zo goed komt het verhaal op je over.

Ik had in het begin niet verwacht dat het hierover ging, ik had meer verwacht dat het mensen waren met magische krachten. Ik vond dit daarom heel verrassend en ook leuk. Ik ben gek op mystiek en magie dus dit boek was helemaal in mijn straatje. Ik heb gelijk deel 2 gekocht en tot mijn ontzettende blijheid won ik deel 3 bij ZonenMaan en toen had ik mijn Firelight serie compleet! Wiehoe!

Het is een erg leuk verhaal dat ik zeker zou aanraden. Ik ben gelijk doorgegaan met het lezen van deel 2 en 3, hier komen binnenkort recensies van online. Ik vind de cover ook erg mooi en ik ben gek op deze serie! Ik geef dit eerste deel 5/5 sterren. Het is een boek met heerlijke problemen, magie, draken, liefde en spanning. Ik ben fan!