zondag 25 januari 2015

Recensie: Firelight: kracht van de onyx - Sophie Jordan


Recensie: Firelight: de kracht van de onyx - Sophie Jordan

Hay daar!

Jaaaaa. Het derde en laatste deel van de Firelight trilogie is gelezen en ik heb mijn mening klaar :)
Het deel is het vervolg op Ziel van Vuur en Achter de Nevel. Ik ben zoooo benieuwd hoe het gaat aflopen. Het is echt op een spannend punt geëindigd in het tweede deel. Cassian, Will, Tamra en Jacinda gaan Miram redden uit de praktijk van de Enkro's. 



Waar gaat het laatste deel over?

'Ik ben doodsbang. Nu zouden die klapdeuren moeten openzwaaien, waarna Will, Cassian en Tamra naar binnen komen stormen. Ze zouden me bevrijden van de leren riemen die me hier vasthouden. Will zou zijn armen om me heen slaan en zijn lippen op de mijne drukken. Dat zou moeten gebeuren. Zo had ik het bedacht. Maar het gebeurt niet.' Miram is gevangengenomen door de enkro's en Jacinda, Tamra, Will én Cassian verzinnen een absurd plan om haar te redden: Jacinda zal zich ook laten oplsuiten. Na 24 uur zullen hun vrienden beide meisjes komen redden zodat ze voorgoed terug kunnen keren naar de kolonie, maar het loopt anders dan gepland. Er dreigt gevaar uit onverwachte hoek en de veilige afloop lijkt steeds verder weg...

Het idee is gestoord. Jacinda zou zich laten opsluiten door enkro's om Miram te vinden en dan samen te ontsnappen met hulp van Will, Tamra en Cassian. Het is echt gruwelijk wat er in die inrichting gebeurt. Ik moet zeggen dat het wel een beetje leek alsof dit boek zou tegenvallen. Ik vond het op een gegeven moment een beetje langdradig worden en ik dacht van 'hmm wat gaat er straks gebeuren waardoor ik het toch een goed boek ga vinden?' En toen .... BAM. Daar kwam de plot twist.

Het was echt onverwacht en heel spannend. Ik schrok me rot bij een bepaalde gebeurtenis en kon even niet geloven dat dat echt was gebeurd. Zo was eigenlijk het hele slot. Het was echt een achtbaan en ik vond het super super goed. Door het slot ben ik van mening dat het boek al mijn negatieve puntjes laten wegvagen en mij hebben overtuigd dat het een superleuk boek is.

Het einde is een beetje open en een beetje afgesloten. Jacinda gaat haar moeder zoeken. Ze vindt haar, maar wat er daarna gebeurt staat niet beschreven. Dat kun je we raden, maar dit is niet meer te lezen. Dit vind ik wel een mooi einde. Je weet dat alles goed is en eigenlijk maakt de rest ook niet meer uit.

Het laatste deel van Firelight laat je eerst denken dat het niet veel heeft, tot het je in een grote schommel plaatst en je ruw heen en weer geduwd wordt tussen alle plottwists en spanningen. Ik geef het slotdeel 5/5 sterren en raad aan het te lezen :)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten