dinsdag 13 januari 2015

Recensie: De Duistere Fae - Julie Kagawa


Recensie: De Duistere Fae - Julie Kagawa

Hooooooi!

Ik heb gisteren de laatste bladzijde omgeslagen van De Duistere Fae en wil graag met jullie delen wat ik ervan vond :)

Waar gaat het over?

Het enige wat ik wil, is een normaal leven. Voor zover `normaal tenminste mogelijk is als je Ethan Chase heet, je zus koningin van het IJzerrijk is en je voortdurend vreemde wezens ziet die niemand anders kan zien. Alsof dat allemaal al niet moeilijk genoeg is, zorgt mijn neef Keirran weer eens voor problemen. Zijn mooie fae-vriendinnetje Annwyl is wanhopig. Keirran wordt vermist, en ze is bang dat hij bezig is met dingen die nooit meer ongedaan kunnen worden gemaakt. Ik heb ontdekt dat Annwyl aan het `vervagen is en dat Keirran alles op het spel zet om haar te redden. Maar door de duistere krachten die hij oproept, brengt hij Nimmernimmer én de menselijke wereld in groot gevaar. Eigenlijk wil ik er allemaal niets meer mee te maken hebben, maar Keirran blijft natuurlijk wel mijn neef, en ik kan hem niet zomaar in de steek laten. Alleen krijgt hij af en toe iets kils en duisters over zich waarmee hij me de rillingen bezorgt. En wat betekent dat akelige visioen van Keirran dat ik heb gehad? Kan ik de juiste beslissing nemen of is het noodlot onafwendbaar?

De Duistere Fae is het vervolg op De Verloren Prins. En jemig, wat een boek. Het is één grote spannende bende. Al vrij snel wordt Ethan weer geconfronteert met de wereld van de fae en gaat de achtbaan verder. In hoog tempo volgen spannende gebeurtenissen elkaar op. Ik vond het echt een super goed boek. Keirran wil alles doen wat hij kan om Annwyl te redden en de dingen die hij daarvoor doet kunnen hem niet gek genoeg zijn. Er volgt een tocht naar meneer Poeder, die in ruil voor Ethan en Kenzie voor altijd Annwyl zal voorzien van magie om zichtbaar te blijven, een ritueel met een amulet die Annwyl laat leven, maar Keirran verzwakt tot ze allebei sterven. Keirran wil een definitieve oplossing vinden, maar het enige wat er kan gebeuren is dat Annwyl's verbanning wordt opgeheven en zij terug mag naar Nimmernimmer. Helaas gaat koningin Titania over deze beslissing, en haar overtuigen lijkt nog wel de moeilijkste uitdaging die er is.

Ik moet echt even klagen over het einde. Wat een nare cliffhanger! Ooooo, wat ben ik nu nieuwsgierig hoe het verder gaat! Het einde is echt heel spannend en griezelig. Het hele boek is eigenlijk spannend en griezelig. Ik vond dit deel iets leuker dan het vorige deel, omdat het sneller ging in het begin met de overgang van dagelijks leven naar confrontatie met de fae. Eenmaal weer bij de wereld van de fae betrokken gaan de gebeurtenissen ook vlotter en is de spanning hoger.

Ik kan niet echt een minpunt bedenken aan De Duistere Fae. Ik ben verliefd op de boeken van Julie Kagawa en de fantasie werelden. Ik kan er geen genoeg van krijgen en kijk echt met veel plezier uit naar het volgende deel! De Duistere Fae is een boek die de betekenis van griezelig goed een nieuw leven in blaast. Ik geef het 5/5 sterren

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen