donderdag 1 januari 2015

Boekbloggersenquête #1: De terugblik


Boekbloggersenquête #1: De terugblik

Hooooi boekaddicts!

Ik heb mij vorig jaar (wo, dat klinkt lang geleden) ingeschreven voor de Boekbloggersenquête van Joany. 

De enquête is verdeeld in drie delen en vandaag is het tijd voor deel 1: de terugblik. 
Ik ga terugkijken op mijn 2014-jaar met een aantal vragen!

1. Wat was het beste boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen?

De drie boeken van de Edelsteen serie van Kerstin Gier: Robijnrood, Saffierblauw en Smaragdgroen. Ik kan niet kiezen :)

2. Welk boek heeft je het meest teleurgesteld het afgelopen jaar?

Cathy's boek. Het leek mij echt een heel bijzonder boek, vooral ook omdat er van dat bewijsmateriaal bij zat. Het was gewoon eens een ander boek dan normaal. Helaas toen ik het las vond ik het verhaal niet boeiend en de bewijsmaterialen werden niet duidelijk betrokken bij het verhaal. Ik vond het een beetje jammer.

3. Door welk boek ben je het afgelopen jaar aangenaam verrast?

Door Water & Vuur van Victoria Scott. Ik was bang dat het teveel zou lijken op al bestaande hits, maar het was een ontzettend verrassend boek en ik kijk uit naar deel 2 die aankomende zomer verschijnt.

4. Als je van alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen slechts één titel aan mocht raden, welk boek zou je dan kiezen?

Smaragdgroen van Kerstin Gier (want dan moet je eerst lekker delen 1 & 2 lezen van de serie :])

5. Wat is de beste boekenreeks die je het afgelopen jaar hebt ontdekt?

Ik twijfel tussen de Edelsteen-trilogie van Kerstin Gier en de Selectie trilogie van Kiera Cass. Ik vind dan toch de Edelsteen-trilogie nét ietsje leuker.

6. Welke nieuwe, veelbelovende auteurs heb je het afgelopen jaar ontdekt?

Kerstin Gier, Kiera Cass, Victoria Scott, Veronica Roth, Lisette Jonkman, Salla Simukka, Julie Kagawa

7. Heb je dit jaar nog andere genres verkend?

Ja, ik heb dit jaar een aantal thrillers gelezen. Ik doe dat normaal niet zo vaak, maar ik moet zeggen dat dat mij wel aangenaam heeft verrast. Daarentegen heb ik ook een boek uit het drama-genre geprobeerd, maar waargebeurde verhalen / drama verhalen liggen mij gewoon niet. Ook heb ik voor Nederlands op school echte literatuur moeten lezen, dat doe ik ook niet zo snel meer denk ik.

8. Wat was het meest meeslepende, niet-neer-te-leggen boek dat je het afgelopen jaar hebt gelezen?

Wat Als... van Daniëlle Bakhuis kon ik in elk geval met geen mogelijkheid wegleggen.

9. Welk van de boeken die je dit jaar hebt gelezen heeft de allermooiste cover?

De Wolvenprinses van Cathryn Constable. Ik vind hem gewoon heeeel mooi.

10. Wie is je favoriete personage uit alle boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?

Grimalkin. De kat uit de Iron Fey serie van Julie Kagawa (De IJzerkoning, De IJzerprinses, De IJzerkoningin, De IJzerprins)

11. Welk boek heeft de grootste indruk op je gemaakt in 2014?

Divergent van Veronica Roth. Echt heel goed boek!

12. Welk boek had een scène die je zo enthousiast maken, dat je niet kon wachten om er iemand over te vertellen?

Hahah ja. Bij Water & Vuur van Victoria Scott had ik steeds het gevoel dat ik iedereen wilde vertellen over het meisje dat in een oerwoud was gedumpt en alles wat eromheen gebeurt (om het zo even spoiler-vrij te zeggen :])

13. Wat is je favoriete relatie uit de boeken die je het afgelopen jaar hebt gelezen?

De relatie van Kikker & Lucy uit Verkikkerd van Lisette Jonkman. Heerlijk. Het is romantisch, maar niet te perfect dat het nep wordt.

14. Wat is het beste boek dat je hebt gelezen op basis van een recensie?

De Selectie van Kiera Cass. Ik zag al een hele tijd terug recensies over de Engelse versie. Ik dacht toen: tja ik lees geen Engels, dus. TOEN PLOTS kwam de serie in het Nederlands en op basis van de recensies kocht ik het eerste boek en de serie is awesome.

15. Welk boek zou je het allerliefst terug willen zien in de bios, en met welke acteurs in de hoofdrollen?

Pfoe. Het lijkt me wel leuk om te zien dat de Iron Fey serie verfilmd wordt. Over de acteurs in de hoofdrollen heb ik écht geen idee. Ik denk alleen wel dat de acteurs goed te casten zijn.

»Dit was het eerste deel van de boekbloggersenquête. Delen 2 en 3 verschijnen binnenkort. 
Ik heb mijn Goodreads Challenge 2015 nu officieel op 60 boeken gezet en ik ben erg benieuwd of het gaat lukken. Ik denk het wel :]

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

4 opmerkingen:

  1. Grappig, ik heb Kikker en Lucy ook bij 13 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De edelsteen trilogie en Water & Vuur liggen nog op mijn TBR stapel :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh echt lezen allemaal! Super super leuke boeken :D
      -Monica

      Verwijderen