zondag 28 december 2014

TAG: De Blog top drie!


De Blog top drie tag!

Hee iedereen!

Ik zie ineens dat ik afgelopen maandag door Daan ben getagd voor de blog top drie! Natuurlijk doe ik mee! Laten we beginnen.

Ik ben gek op papegaaien en dit zijn er drie :)

Allereerst de spelregels:

- Link naar deze blogpost
- Gebruik als illustratie je favo plaatje wat iets te maken heeft met het getal drie (zie boven)
- Beantwoord de elf vragen op jouw manier
- Nomineer twaalf andere bloggers en laat ze weten dat je ze genomineerd hebt.

De vragen:

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

Ehm. Nou ja sowieso mijn laptop natuurlijk. Ergens moeten de recensies, winacties etc. ontstaan. Dit doe ik altijd op mijn laptop. Daarnaast het desbetreffende boek. Ik maak altijd foto's van de covers en soms haal ik quotes uit de gelezen boeken, dus die laat ik altijd naast mij liggen. En ehm een dekentje. Ik heb altijd een dekentje over mij heen bij het bloggen. Waarom? Al schiet je me lek.

2. Welk drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Een kort stukje over wie jij als blogger bent, zodat bezoekers een beetje een indruk krijgen van wie de blogposts schrijft. Overzicht. Als het overzicht ontbreekt, wordt het een warrige boel. Het is fijn als duidelijk overal te vinden is wat je wilt weten. En foto's. Of het nou foto's zijn van de blogger zelf, of van boeken. Zonder foto's is een blog erg onpersoonlijk.

3. Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste?

Boeken haha. Ik schrijf het liefst recensies, wrap ups en natuurlijk post ik ook graag winacties.

4. Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

De recensie van Verkikkerd van Lisette Jonkman
De recensie van De Jongen Uit Het Woud van Jen Minkman
En de november bookhaul (+wat heb ik gelezen)

5. Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

Ehm. Mensen aansporen om meer te lezen. Mensen informeren over mijn mening over bepaalde boeken en mensen blijmaken met winacties ;) 

6. Via welke drie social media is jouw blog te volgen?

Ehm. Tja.

Bloglovin (ja vind ik ook social media)
Twitter (is niet ons blog account, maar mijn account. Ik post er wel dingen over de blog soms)

7. Wat zijn drie voor- of nadelen van bloggen?

Een nadeel is denk ik dat je er tijd in moet steken. Je moet proberen zo frequent mogelijk te posten om volgers en lezers te blijven behouden. Ook als je geen tijd hebt, en dan is het nog wel eens moeilijk.
Een voordeel is zeker het feit dat je aangespoord wordt om veel te lezen, zodat je weer kan bloggen erover. Ik las altijd al wel boeken, maar ik begon pas echt actief te lezen toen onze blog werd opgezet! (juli dit jaar)
Een ander voordeel is de sociale contacten. Sinds ik blog ben ik veel meer blogs tegengekomen over boeken. Ook heb ik een aantal andere bloggers ontmoet tijdens signeersessies en dat is echt ontzettend leuk!

8. Welke drie lezers laten de meeste reacties achter?

Ehm. Van de weinige reacties in totaal die wij hebben ontvangen (XD) heeft Joost veel gereageerd, Ellis heeft er ook enkele geplaatst en Annabel

9. Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers?

Ik vind de blog van Joost erg leuk en die van Ellis, doordat ze altijd van die leuke filmpjes post en ehmm.. (het zijn er zoveel ...)... En de blog van Emmy en die van Esmee. Ja het zijn er vier, oké.

10. Over welke drie onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?

Het leukste vind ik natuurlijk recensies van boeken, maar ook wrap ups & TBR's vind ik erg leuk om over te lezen. Als laatste kies ik voor de posts over events/speciale gebeurtenissen/etc. die over het leven van de blogger gaan. Altijd leuk om te lezen.

11. Welke drie tips heb jij voor andere bloggers?

Ehm. Jemig. Ik ben geen expert op het gebied van bloggen ofzo xd

Maar wat ik in het begin had was dat ik nog wel een beetje schreef zodat andere mensen het konden lezen. Nu schrijf ik in eerste instantie gewoon omdat ik het leuk vind, en als anderen het lezen is het alleen maar leuker. Dus schrijf niet voor anderen, maar voor jezelf.

En ehm. Volg en lees veel andere blogs. Zo kom je op veel ideeën, breid je je netwerk uit en steek je wat op van de blogwereld :p

En ehm. Doe mee met leuke TAG's :)

Nu mijn 12 nominaties, ik geloof dat jullie nog niet zijn getagd. Zo wel, excuus, zo niet, zie maar of je het ook leuk vindt om dit te doen :) :

Marjolijn van Dreamtoread
Rachel van Rachelleest
Inge van Ingeleest
Ivette van Ivettemeteeni
Lyanne van Readabook
Nathalie van Nathalie's Library
Suzanne van WatLeesIk
Yvette van YvetteSchrijft

Oké het zijn er 9 geworden. Ik zou er zo gauw geen kunnen bedenken die nog niet getagd is geweest.

Thanks iedereen voor het lezen!

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je mijn blgo noemt! :D Ik ga komende week ook deze tag doen, want ik vind hem erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) graag gedaan en jaaa doen, is een leuke tag!
      -Monica

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat ik in je top 3/4 sta wat blogs betreft :) En ik moet ook toegeven dat ik tijdens het bloggen altijd wel ergens in de buurt een deken heb... Haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ;) ik moet altijd om je filmpjes lachen :p. En jaaa dekentjes zijn verleidelijk :)

      Verwijderen
  3. Leuk dat je de tag hebt ingevuld! Wil je nog eventjes linken naar de originele tag? Dan kan ik iedereen makkelijk opnemen in de lijst met mensen die ‘m hebben ingevuld :) http://sylviakuijsten.com/2014/12/08/de-blog-top-drie-tag/

    BeantwoordenVerwijderen