woensdag 3 december 2014

Recensie: Wacht op Mij - J. Lynn

Recensie: Wacht op mij - J. Lynn

Haaai!

Ik heb in 2 dagen tijd dit boek uitgelezen. Dat was wel even rap tempo, maar ik ben ziek dusja dan lees je gewoon even veel. Wat een heeeeeerlijk boek is dit! Om niet gelijk met de deur in huis te vallen en jullie eerst meer informatie te geven, hierbij de cover en de achterflaptekst:

Cam is namelijk ontzettend sexy, lief, en eh... hadden we al gezegd dat hij onweerstaanbaar sexy is? Maar Avery heeft zo haar eigen shit te verwerken, en daarbij kan ze het niet gebruiken dat Cam te dichtbij komt. En dan nog een stapje dichterbij... Aan de andere kant: hoe kan ze hem nu weerstaan? Dat is haast onmogelijk!

Dit boek is heerlijk. Ik wilde het al een tijdje lezen (wauw, erg bekend excuus), en nu kwam hij uit mijn TBR potje. (Wat is dit potje? Dit is een potje waarin allemaal opgevouwen briefjes zitten met titels van boeken die ik in huis heb, maar nog niet heb gelezen. Als ik een titel trek, ga ik dat boek lezen.)

TBR Potje
Ik was erg enthousiast toen ik het lootje trok. Toen ik de eerste zinnen van het boek las, was ik gelijk onder de indruk. Ik vond gelijk de schrijfstijl super: het is herkenbaar en erg grappig. Vanaf het moment van de eerste ontmoeting tussen Avery en Cam smelt je al. Je verwacht alleen dat Cam een of andere rotstreek met Avery gaat uithalen door het boek heen, maar dit is niet zo dus Cam is écht de ideale droomjongen en alleen zijn gebaren maken je al warm van binnen. Het verhaal is ook gelijk mysterieus: wat is er gebeurt in het leven van Avery?

De spanning tussen Cam en Avery is opwindend en om te snijden. Wanneer stemt Avery in om op date te gaan met Cam? Ik zou als ik Avery was al gelijk ja hebben gezegd (ik sluit me bij Jacob aan). Juist het feit dat Avery zo'n complex persoon is door wat ze heeft meegemaakt, is het voor mij erg opmerkelijk dat Cam blijft proberen. Ik zou soms best gek worden van Avery en zeker met sommige reacties die ze heeft. Natuurlijk komen die uit haar verleden, maar ik zou als Cam zijnde het een keer op hebben gegeven. MAAR gelukkig zet Cam natuurlijk door! En dat is het mooie aan dit boek.

De romantiek tussen Cam en Avery is in alle opzichten opwindend en krachtig, je wilt dit niet missen! Ik heb genoten van hoe de romantiek tussen Cam en Avery opbloeit en zich uit. Het moment waarop Avery daadwerkelijk instemde met de liefde van Cam's kant kon ik wel juichen. Ik kon ieder beschreven fragment voor me zien, omdat het zo duidelijk geschreven is. Er zitten wat 'pikante' scènes in, maar het mooie aan deze scènes vind, is dat ze niet vulgair geschreven zijn of met een gebrek aan eerbied tegenover de ander vanuit één van de seksen, Nee, de scènes zijn liefdevol en mooi. Je voelde de aantrekkingskracht.

Het boek is ook heel grappig. Meestal lach ik niet hardop om opmerkingen in boeken, maar dat heb ik hier wel een aantal keer gedaan. Er waren gewoon momenten en die waren op zo'n hilarische manier verwoord dat mijn lach mij een aantal keer ontsnapte (héérlijk!). Ook de toevoeging van Brittany en Jacob vond ik leuk, net zoals Ollie en schildpad Raphael.

Wacht op mij is al met al gewoon een heerlijk boek. Voor mensen die gek zijn op passie en échte liefde zou ik dit aanraden. Je kan er bij wegsmelten en je fantasie in kwijt. Het boek was in één ruk uit en ik had graag nog meer gewild. Ik geef het boek 5/5 sterren.