woensdag 17 december 2014

Recensie: Vermoord Naakt - J.D. Robb

Recensie: Vermoord Naakt - J.D. Robb

Hoi allemaal!

Sorry dat het zo een lange tijd stil is geweest op de blog. Ik had tentamenweek dus was eigenlijk constant in mijn boeken te vinden (maar dan de studieboeken). Nu mijn laatste tentamen geweest is heb ik kerstvakantie en kan ik dus weer lekker volop lezen, bloggen en tot rust komen.

De recensie van vandaag is van een thriller. Iets anders dan de dingen die we normaal posten, maar zeker geen teleurstellend boek!

Ze werd wakker in het donker. Heel even bleef ze stil liggen, huiverend, gevangen, terwijl de droom vervaagde. Na tien jaar bij de politie had Eve nog steeds dromen.De moord op de dochter van een senator onthult haar geheime leven als callgirl. Eve Dallas wordt belast met deze gevoelige zaak, en haar onderzoek leidt naar de ondoorzichtige kringen van politiek en high society in Washington.De zaak wordt verder gecompliceerd door de groeiende aantrekkingskracht tussen haar en Roarke, een van de rijkste en machtigste mannen ter wereld. Hij is waanzinnig knap en gevaarlijk en de hoofdverdachte...

Het boek Vermoord Naakt speelt zich af in de toekomst. Het is echter buiten een paar kleine dingen om ook gewoon in het hier en nu voor te stellen. Er is een moord gepleegd op een meisje die in de prostitutie werkte. Politieagente Eve Dallas wordt op de zaak gezet en ontdekt beetje bij beetje meer over de moord en de moordenaar. Er zijn vele verdachten, met Roarke op nummer 1. De moordenaar blijkt een lijstje te hebben met 6 meiden uit de prostitutie die hij wil gaan vermoorden. Eve moet een race tegen de tijd voeren om erachter te komen wie de moordenaar is, vóór alle slachtoffers zijn gevallen. Ondertussen moet ze ook proberen om de charmes van Roarke te weerstaan.

Het boek is heel sterk en spannend opgezet. Je zit helemaal in de spannende gebeurtenissen en speculeert zelf ook vollop over de dader. De uiteindelijke ontknoping is sterk, maar ook een klein beetje rommelig. Je ziet het aan de ene kant wel aankomen, maar aan de andere kant ook weer niet doordat het steeds wordt ontkent. Toch is het boek overall heel goed. Vermoord Naakt is huiverend sexy, dat is de beste omschrijving. Ik hou normaal niet zo van thrillers of van boeken die zich in de toekomst afspelen, maar ik heb na dit boek ook Vermoorde Reputaties gekocht. Het is een soort deel 2 in de serie. Vermoord Naakt is ook gewoon als los deel te lezen, omdat de moordzaak aan het einde van het boek is opgelost. De serie bestaat uit allemaal afgeronde delen, maar wel met telkens dezelfde hoofdpersoon: Eve Dallas.

Ik zou Vermoord Naakt zeker aanraden als je gek bent op thrillers, politie, moord, spanning, liefde of gewoon lezen :). Het boek is heerlijk voor deze winterse dagen. Ik geef het boek 4.5/5 sterren en ik ben benieuwd naar Vermoorde Reputaties.