zondag 21 december 2014

Recensie: Let It Snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle


Recensie: Let It Snow - John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Ho ho hoi daar! (slechte groet, I know)

Vandaag de beloofde recensie van het heerlijke winterboek: Let It Snow!


Het is kerstavond, een sneeuwstorm teistert het land. Jubilees vriendje heeft het uitgemaakt en tot overmaat van ramp loopt de trein waarin ze zit vast in de sneeuw. Maar een gestrande trein vol jongeren in de buurt van een pannenkoekhuis biedt nieuwe kansen.

Tobin hoort dat er een trein vol cheerleaders is gestrand. Hij trommelt zijn drie vrienden op voor een avondje stappen, maar de ware liefde bevindt zich dichterbij dan hij denkt. 

Addie is een hoopje ellende en het is haar eigen schuld. Ze is vreemdgegaan en nu heeft haar vriend Jeb het uitgemaakt. Addies poging om het goed te maken, lijkt op nieuws uit te lopen. Wat ze niet weet is dat Jeb vastzit in dezelfde trein als Jubilee…

Let It Snow is geschreven door drie auteurs en bestaat dan ook uit drie kortere verhalen. Ik hou normaal zelf echt niet van een boek die uit meerdere verhalen bestaat, maar deze verhalen komen aan het einde samen en dat trok mij toch wel. Plus ik had hem al een tijdje in de kast staan en mijn TBR-potje gaf deze titel dus ik moest eraan geloven.

Ik moet toegeven dat het boek mij heeft verrast op een positieve manier. Ik ben er niet 100% positief over, maar ik vond het wel een heerlijk boek om te lezen. Hetgeen wat ik vervelend vond, was dat ik het ene verhaal beter vond dan het andere. Voor mij liep de kwaliteit van de verhalen een beetje af met het verhaal (eerste vond ik het leukst, tweede daarna, derde daar weer na). 

Per verhaal lees je met één persoon mee. Het eerste verhaal gaat over Jubilee. Jubilee's vriendje Noah heeft het veel te druk en toont niet echt zijn liefde aan Jubilee. Ze is hier een beetje pissig over. Haar ouders worden vervolgens gearresteerd, dus moet ze verplicht bij haar grootouders in Florida kerst gaan vieren. Echter de trein loopt onderweg in Gracetown vast in de sneeuw en kan niet verder reizen. Ze ontmoet in The Wafflehouse in Gracetown Stuart, die veel liever tegen haar doet dan Noah...

In het tweede verhaal lees je mee met Tobin. Tobin en zijn twee beste vrienden Duke (een meisje) en JP krijgen bericht dat er een trein is gestrand en dat er cheerleaders in de trein zaten, die zich momenteel in het Wafflehouse bevinden. Er ligt een ontzettende grote sneeuwlaag maar toch wagen de drie vrienden het erop en vertrekken in een sneeuwrace naar het Wafflehouse. Duke is echter verliefd op Tobin, dus zij vindt de cheerleaders maar niks....

In het derde verhaal maak je kennis met Addie. Addie is net vreemdgegaan met Charlie. Haar ex-vriend Jeb heeft niet meer van zich laten horen. Het komt doordat hij vastzit in de trein die gestrand is, maar Addie denkt hele andere dingen. Addie wordt ervan beschuldigd dat alles in de wereld altijd om haar draait en zij is vastbesloten dit te veranderen. Met behulp van een 'kerstengel' gaat ze zichzelf bewijzen en Jeb terug veroveren.

Het einde is wel leuk in elkaar gezet: alle personages, zowel de drie perspectief-personages als alle andere betrokken personages komen samen in de Starbucks en verhalen worden met elkaar verworven. Ik vind het wel leuk gedaan hoe alles ineens samenkomt, maar tegelijkertijd ook niet helemaal geweldig. Het is meer een beetje van: oh, de verhalen moeten samenkomen dus pleuren we iedereen maar in de Starbucks. 

Desondanks valt het boek mij alles mee. Het boek heeft wat grotere letters dan andere boeken en dankzij de luchtige verhalen kan dit boek prima als tussendoortje bij de openhaard. Het boek maakt je sowieso warm van binnen en dat is ook de bedoeling. Ik ben niet volledig tevreden, maar geef het boek wel de verdiende 4/5 sterren. 

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Ik ga dit boek hopelijk ergens begin 2015 lezen, lijkt me een heerlijk winterboek :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is het ook zeker :) het houd je heerlijk warm ;)
      -Monica

      Verwijderen