woensdag 31 december 2014

Recensie: IJskoud - J. Lynn

Recensie: IJskoud - J. Lynn

Hee boekenfans!

Het is oudejaarsdag en ik heb mijn laatste dag van 2014 besteed om het boek IJskoud van J. Lynn uit te lezen. Ik heb mijn Goodreads jaar afgesloten met 53 boeken (ik wilde er 50 dus jeej). Volgend jaar heb ik besloten mijn teller op 60 te zetten. Temeer omdat ik nu er al 53 heb en omdat ik pas echt veel ben gaan lezen vanaf de zomervakantie. Als ik nu in januari daar al mee begin, denk ik dat 60 zeker wel moet lukken :)

Cover IJskoud <3

Waar gaat het boek van vandaag - IJskoud - over?

Sydney heeft zin in het wintersporttripje met haar vriendengroep, een jaarlijkse traditie. Niet dat ze nou zo gek is op skiën. Nee, zei is vooral erg gek op haar beste vriend Kyler.
Kyler kan aan elke vinger twintig meisjes krijgen. Toch zou hij al die meisjes onmiddellijk aan de kant zetten voor Sydney. Maar dat doet hij niet, want zij verdient veel beter.
Wanneer ze samen vast komen te zitten in een sneeuwstorm, zijn Sydney en Kyler op elkaar aangewezen. Ze kunnen zich niet meer voor elkaar verbergen... met alle gevolgen van dien.

Ik heb van J. Lynn al eerder het boek 'Wacht op mij' gelezen. Dit boek bekroonde ik met 5/5 sterren. Toen ik de achterkant van IJskoud las, werd ik opnieuw enthousiast: YES weer een heerlijk hunk-boek! En dat was het zeker.

In het begin heb je eigenlijk een beetje medelijden met Sydney. Ze is erg verliefd op haar beste vriend Kyler, maar hij is telkens te druk om andere meisjes te plezieren. Het leuke aan dit boek is dat het in dubbel perspectief is geschreven. Je leest zowel dingen door Sydney's ogen als door Kyler's ogen. Je leest dan dus ook dat Kyler ook verliefd is op Sydney, maar haar niet benaderd op die manier, omdat hij vindt dat ze beter verdient dan een jongen die een bepaald lichaamsdeel niet in zijn broek kan houden bij elk meisje dat ie tegenkomt. Door de sneeuwstorm zitten Kyler en Sydney vast in het huisje van Kyler's ouders... met z'n tweeën. Hun vrienden konden door de sneeuwstorm het huisje niet eens bereiken en zijn omgekeerd.

Het mooie aan dit boek is dat je echt de spanning voelt (en ook leest) dat ze allebei elkaar het liefst willen, maar toch geen actie ondernemen. Een ander sterk punt aan dit boek vind ik dat er naast deze tensions tussen Sydney en Kyler er ook iemand is die hun bang probeert te maken in het huisje door het glas van de serre kapot te schieten en de noodaggregaat te slopen. Dat geeft het boek net even wat extra's.

Wat ik in dit boek wel miste wat ietsje meer diepgang. Als je een bepaalde andere diepgang niet meerekent tenminste ;). Het was leuk om uit twee perspectieven te lezen, maar hierdoor kreeg je van allebei een klein beetje achtergrond en dat was wel jammer. Ook staat bijna het hele boek in het teken van seks, verleiding en opwinding. Op zich is daar niks mis mee en kan je daar natuurlijk van genieten, maar het was op een gegeven moment een beetje té. De sensuele scènes leken een beetje te perfect te gaan en de liefde wederzijds was ietwat perfect klef op sommige momenten. Op sommige momenten had ik zelfs een beetje het gevoel dat Cam in het boek was gestapt, aangezien hij ook zo perfect met Avery dingen deed. Dat was een beetje verwarrend. Het laatste kleine puntje wat opviel, maar niet zozeer storend is: voorop het boek staat een blond meisje die bemind wordt, ik neem aan dat ze daar Sydney mee bedoelen, maar Sydney heeft in het boek zwart haar. :)

Desalniettemin was het echt een heerlijk boek! Ik heb er zeker van genoten en de puntjes van net weerhouden mij er zeker niet van om het boek voor iedereen aan te raden! Het boek heeft veel sensuele scènes en die zijn tot in het detail beschreven. Sydney schommelt erg met haar gevoelens en denkt bij alles wat Kyler doet gelijk aan dat het een verkeerd teken kan zijn. Het grappige is: zo werkt mijn hoofd ook (en ook wel die van nog veel meer meisjes) en ik geloof het zo dat de meeste jongens zo denken als Kyler. IJskoud is een boek vol genot, twijfel en sensuele aantrekkingskrachten en héérlijk om op een koude dag te gebruiken als opwarmertje. Ik geef het boek 4/5 sterren.

Ik bedank uitgeverij Zomer & Keuning en VBK media (en Dagmar) voor het recensie exemplaar!

Titel: IJskoud
Auteur: Jennifer Lynn