donderdag 6 november 2014

TTT: Top tien boeken uit mijn jeugd


TTT: Top 10 boeken uit mijn jeugd

Het is weer donderdag en dus heeft De Lady Library weer een nieuwe Top Ten Thirsday online gezet. Deze week is het de Top 10 boeken uit mijn jeugd! Wat een heerlijke uitdaging, de nostalgie. 

1. Nijntje op school van Dick Bruna. Ik leerde altijd lezen door Nijntje. Mijn aller eerste boekjes waren van Nijntje en dit was mijn lievelingsboekje. 


2. De boeken van de Boze Heks van Hanna Kraan. Eigenlijk alle boeken van De Boze Heks zijn mijn favoriet. Ik kan nog steeds door die boeken bladeren en ervan genieten. Wat een leuke boeken zijn dat!
3. De boeken van Saskia en Jeroen van Jaap ter Aar. Mijn ouders hebben deze boeken altijd voorgelezen en ik vond het een heerlijke serie.


4. De boeken van Pinkeltje, met in het bijzonder 'O O die Wolkewietje toch' door Dick Laan. Iedereen kent zijn boeken wel, dus zullen begrijpen waarom ik vroeger zo verzot op deze serie was. Het was je eigen fantasiewereld die in het boek werd verteld en je voelde dat het bestond. 


5. De serie van Wipneus en Pim door R. van Wijkkade. Ik vond de mannetjes altijd erg grappig en ze beleefden heerlijke avonturen.


6. Je bent van mij! van Maren Stoffels. Ik heb dit boek vijf jaar geleden gelezen en reken het ook tot mijn jeugd. Ik vond het boek erg leuk, en er is al een recensie van verschenen. 

7. Alice in Wonderland van Lewis Caroll. Jaaaaa, dit is mijn all-time favourite. Ik ben nog steeds helemaal gek van alles wat met Alice in Wonderland te maken heeft. 

8. Jip en Janneke van Annie M.G. Schmidt. Ja, ja. Wie kent deze beroemde zwarte poppetjes niet? Wat een leuke verhalen beleefden ze elke keer weer. 

9. Heksengefluister van Anna Dale. Wat een heerlijke fantasie-magisch heksenboek is dit. Na het lezen was het gelijk een van mijn lievelings jeugdboeken.

10. De kleine heks van Otfried Preussler. Wéér een heksenboek, jaja. Ik was super gek op heksen. Dit boek is eigenlijk mijn hele jeugd mijn lievelingsboek geweest en hij staat nu ook nog steeds in de kast. Inmiddels al beetje kapot en beschadigd, maar ik ben er nog steeds trots op.


Dit was de Top Ten Thirsday van deze week. Een erg leuke, omdat je terugblikt op de boeken uit je jeugd waar je tegenwoordig misschien niet al te vaak meer aan denkt. De meeste van mijn jeugdboeken gaan over heksen, waar ik helemaal gek op was en eigenlijk nog steeds ben. Wat zijn jullie favoriete jeugdboeken? Ik zou gauw jouw kast in duiken en het eens natrekken :)

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten