donderdag 20 november 2014

TTT: Top Tien auteurs van wie ik de meeste boeken heb


TTT: Auteurs van wie ik de meeste boeken heb

Boe!

Heel origineel: het is weer donderdag, dus tijd voor een Top Tien op Donderdag :)!
Deze week vind ik best lastig, namelijk mijn top 10 auteurs van wie ik de meeste boeken heb.

Let's take a look onto my bookshelve...

1. Kerstin Gier. Zij komt met stipt op één. Ik heb van haar Robijnrood, Saffierblauw, Smaragdgroen, Silber en Silber 2. Zij is mijn favoriete schrijfster geworden sinds de edelsteen trilogie.

2. Tahereh Mafi. Van haar heb ik de hele Touching Juliëtte serie, dus: Breek me, vrees me, verwoest me, vertrouw me en versplinter me.

3. Julie Kagawa. Oh. Van haar heb ik één boek meer dan van Kerstin Gier zie ik net. Ik heb van Julie: De IJzerkoning, De IJzerprinses, De IJzerkoningin, De IJzerprins, de Verloren Prins en De Duistere Fae.

4. Veronica Roth. Ik heb Inwijding, Opstand en Samensmelting.

5. Suzanne Collins. Ik heb De Hongerspelen, Vlammen en Spotgaai.

6. Lisette Jonkman. Van haar staan in mijn boekenkast Verkikkerd en Verslingerd. Ik hoop dat Glazuur daar nog een keer bij komt :)

7. Aimee Carter. De Godinnentrilogie staat in mijn kast hoor! De Godinnenwraak, Het Godinnenoffer, De Godinnentest.

8. Kelly Armstrong. Van haar heb ik Bezwering, Ontwaken en Afrekening; de Darkest Power trilogie.

9. Kiera Cass. Van haar heb ik de schitterende trilogie van De Selectie, met daarin De Selectie, De Elite en De One.

10. Salla Simukka. De Sneeuwwitje trilogie staat in mijn kast. Rood Als Bloed, Wit Als Sneeuw en Zwart als Ebbenhout zijn van de partij!

Het viel op zich achteraf nog wel mee een schrijver/schrijfster in mijn boekenkast te vinden waar ik meerdere titels van heb. Maar dit komt doordat ik veel series heb, en dan heb je al gauw dat het meer dan één boek is (dûh Monica). Het was alleen moeilijk om een schrijver/schrijfster te vinden waarvan ik meerdere alleenstaande boeken heb, want dat is alleen van Robin Benway (namelijk Girlpower en Bonustrack), maarja dat zijn er dan ook maar weer twee. Zo heb ik meer voorbeelden, maar dat blijft bij twee boeken per persoon. Ik lees eigenlijk ook liever boeken om te boeken dan om de schrijver of schrijfster. Soms maak ik een uitzondering hoor, maar ik koop niet zomaar op auteur. 

Well, dit was de Top Ten Thursday voor deze week. Met dank aan de Lady Library die elke week een Top Tien op Donderdag bekend maakt. Hebben jullie wel van één auteur meerdere losstaande boeken?

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten