donderdag 6 november 2014

Review: Meet&Greet Salla Simukka!


Review: Meet&Greet Salla Simukka

Salla Simukka
Haai lieve boekwurmpjes. 

Afgelopen dinsdag had ik een heerlijke middag. Samen met een aantal andere boekbloggers mocht ik Salla Simukka interviewen! Een ieder van ons kreeg een kwartier tijd om lekker te kletsen met Salla over haar en haar boeken en natuurlijk hoorde het signeren van haar boeken er ook bij!

Salla Simukka is onder andere bekend van haar boeken van de Sneeuwwitje Trilogie: Rood als Bloed, Wit als Sneeuw en Zwart als Ebbenhout. Dit waren de boeken die ik meenam naar Haarlem en ze heeft ze voor mij gesigneerd!

Gesigneerde boeken
Wieeeeej. Zondag al een boek door Helen Vreeswijk laten signeren en de drie boeken van De Selectie door Kiera Cass en nu deze boeken... ik ben gelukkig! 

Hoe verliep de middag?
Wachtend op ons persoonlijke interview
Ik was samen met mijn moeder al lekker vroeg naar Haarlem gegaan. Het begon pas officieel om 16:00, maar om 14:00 liepen wij al op Haarlem Station. We hebben lekker gewinkeld en ik kwam toen een kringloopwinkel tegen! En waarempel lag daar een perfect nieuw exemplaar van Boy 7 voor €0,50 cent! Meenemen! Daarna zijn mijn moeder en ik naar de V&D gegaan en heb ik jurkjes gepast voor kerst, maar helaas zat er niets leuks bij (ik ben erg kieskeurig). De tijd verliep snel en we gingen op zoek naar de boekhandel. Om 10 over half 4 kwamen we daar aan. We werden gelijk opgevangen door Patty en Rosa van uitgeverij Clavis. Ik heb een tijdje met de andere boekbloggers gepraat toen Salla Simukka binnenkwam.

Ze was gekleed in zwart en rood, naar haar boeken Rood als Bloed en Zwart als Ebbenhout. We kregen te horen dat we ieder om de beurt een kwartier met Salla één op één mochten praten. Na een tijdje was het mijn beurt. Spannend! Ik heb normaal niet echt problemen met Engels, maar natuurlijk toen ik mijn eerste zin eruit wilde gooien klonk het als 'bllblbbl hrrrrb blbl'. Ik begon maar gelijk met de vraag of ze mijn boeken wilde signeren, zodat ik even tot rust kon komen en zij kon signeren. Daarna ging eigenlijk het gesprek vanzelf. Het was heerlijk. Salla praatte veel en vertelde precies wat je wilde weten. Ik zat al gelijk weer vragen te bedenken die ik kon vragen als het stil viel, maar het viel eigenlijk niet stil. Salla is een ontzettend leuk mens en ze is erg fijn om mee te communiceren. Voor iemand uit Finland is haar Engels heel goed. 

Interview met Salla
Ik ben erg veel te weten gekomen over de boeken. Dat ze bijvoorbeeld afgeronde verhalen deed en niet een doorlopende serie, omdat ze elk boek een eigen crime scene wilde geven. Zo bleek ook dat ze tijdens het schrijven van haar eerste boek een tijdje in Praag was en voilà het tweede boek heeft locaties in Praag! De plekken die Salla beschrijft in haar boeken, bestaan allemaal. Als je wilt kan je als je op vakantie gaat naar Finland precies de plekken bezoeken die in het boek beschreven staan en een soort Lumikki tour ervan maken. Wat ik ook interessant vond was dat ze niet het oorspronkelijke sprookje van Sneeuwwitje heeft aangehouden, omdat ze niet iets wilde nadoen. Ze wilde ook sowieso een thriller schrijven en dat is een sprookje natuurlijk niet. Daarnaast kwamen gelijk met haar eerste boek Snowwhite and the Huntsman en Mirror Mirror uit. "And I was like: where did all these Snowwhites came from?" haha, heerlijk. Maar het leukste van alles vond ik dat Salla zei: "I didn't create the characters, Lumikki was just there saying to me: 'Hi I'm Lumikki, let's write three books together". Wat grappig om haar zo te horen praten. Het was gewoon een superleuke vrouw die echt de tijd nam voor een ieder van ons. Ik was bang voor het kwartiertje, want ik dacht dat ik compleet zou stilvallen. Echter toen Rosa naast mij stond om aan te geven dat de tijd om was, vond ik het toch erg snel gegaan. Helaas, maar het was echt ontzettend leuk! Nog gauw even op de foto samen met Salla en toen was de volgende aan de beurt.

Met Salla Simukka
Na het interview werd ik met Joost van NerdyGeekyFanboy en Suzanne van Wat Lees Ik apart genomen om nog voor het Sprookjesfeest van afgelopen woensdag een kort stukje te zeggen over ons, onze blogs, hoe wij Salla's boeken kennen en wat wij het meest opvallend vonden aan haar boeken en haar schrijfstijl en natuurlijk iets over het interview! Dit werd op het Sprookjesfeest laten zien. Helaas kon ik daar niet bij zijn, hoewel ik graag had gegaan. Desalniettemin was afgelopen dinsdag al een enorm cadeautje!


Ik dank Uitgeverij Clavis voor deze geweldige kans. Ik heb enorm genoten van het interview met Salla en had dit niet willen missen! 

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

2 opmerkingen:

  1. Het filmpje was goed gelukt hoor, vond het wel vervelend om mezelf te zien op het grote scherm! Was leuk je te ontmoeten :) Zo te zien heb jij ook een leuk gesprek gehad met Salla! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh ik had er bij willen zijnnnnn. Zouden ze dat filmpje nog ergens zetten zodat ik het terug kan zien :o? Jaa was erg leuk je keer in het echt te zien en spreken :) Salla was zo'n leuke vrouw dat een gesprek met haar volgens mij gewoon niet niet leuk kan zijn haha ;) -Monica

      Verwijderen