dinsdag 25 november 2014

Recensie: Silber 2 - Kerstin Gier

Recensie: Silber 2 van Kerstin Gier

Hey there...!

Inmiddels is Kerstin Gier echt mijn lievelingsschrijfster geworden. Ik vind haar schrijfstijl zo fijn! Het begon al bij de edelsteentrilogie waarbij ik me rot lachte om haar manier van schrijven. Toen volgde Silber deel 1 en ook die moest ik hebben en lezen! Toen het boek uit was afgelopen zomer, kon ik niet meer wachten op deel 2... maarja ik moest wel. TOEN KWAM EINDELIJK DEEL 2 UIT EN KON IK VERDER LEZEN! :D

TADAAA hier issie dan! En man wat was dit een rot boek. *SHOCKING MOMENT* - ja een rot boek. Waarom? Omdat ik nu weer moet wachten op het vervolgboek :( Dit boek is namelijk geweldig! Super spannend, fantasierijk en eigenlijk alles waar ik op heb gewacht.

De cover vind ik weer erg mooi. Ik moest bij het begin weer even ophalen wat er ook alweer precies was gebeurt en wie wie is, maar gelukkig staat achterin het boek een handig namenlijstje waar je alle namen zo 1,2,3 kan opzoeken met een beschrijving erbij van wie ze zijn in het boek.

Ik begon met veel verwachtingen aan het boek en ik moet zeggen dat die helemaal zijn waargemaakt! Het is een enorm sterk verhaal met dromerige gebeurtenissen en snoeiharde spanning. Ik vond het gedeelde aan het einde met Mia (ik spoil niks;) ) nagelbijtend. Ook de relatie tussen Henry en Liv is echt iets waar ik nog meer van wil lezen; dat is nog lang niet naar mijn tevredenheid beschreven!

Bij dit boek had ik het gevoel dat een aantal dingen van mijn lijstje zouden worden geschrapt met 'onbeantwoorde issues'. Maar nee hoor, Secrecy tittle-tattlet lekker door, het droommysterie met de demon gaat ook nog lekker door en Henry en Liv... tja. Het is moeilijk hier iets over te zeggen zonder te gaan spoilen ;), maar ook zij hebben nog een weg te gaan. Dit maakt dat ik gek word van het feit dat het tweede boek nu uit is en ik (en nog velen anderen) nu moet gaan wachten op het derde deel.... Bwehhh. Dit is zo oneerlijk. Ik denk dat ik het voortaan maar weer beter kan doen net zoals met de edelsteentrilogie: eerst wachten tot ze er alle drie zijn en dan in één keer alle drie uitlezen :) . Je komt in het tweede deel wel een stuk meer al te weten dan bij het eerste deel hoor, alleen de echte ontknopingen worden nog even uitgesteld.... (dûh).

Ik vind de personages in het boek van Kerstin Gier zo ontzettend heerlijk. De personages hebben allemaal echt een eigen type en ze zijn heel herkenbaar. Ik vind Moker zo'n heerlijk beschreven mens. Een oude chagrijnige vrouw die gek is op de pittige en fanatieke Florence en de ambitieuze Emily. Ze trekt Florence en Emily hierdoor dan ook bij alles voor en heeft eigenlijk haat aan Ann en haar dochters Mia en Liv. Er zijn van die situaties in het boek dat je je precies kan voorstellen hoe Liv zich voelt met Moker in de buurt en hoe hilarisch sommige acties en uitspraken van Moker eigenlijk zijn. Ook vind ik Grayson na dit boek een stuk leuker, zelfs een beetje leuker dan Henry. Ik snap niet helemaal meer waarom ze Jasper Grant in het verhaal er in de tittle-tattle blog van Secrecy bij blijft houden, aangezien hij naar Frankrijk is gegaan en eigenlijk in het verhaal geen rol meer speelt, maar waarschijnlijk wordt dit alles nog in het derde deel verklaard :D

Ik kijk zo ontzettend uit naar het derde deel dat ik wou dat ik Duits sprak en het Kerstin zelf kon vragen... Maar helaas. Ich kann keine Deutsch. En ik kan Kerstin niet ontvoeren. Dus ik zal braaf moeten wachten. Braaf en met smart.

Blossom Books, wat een heerlijk boek is dit weer! Ik heb genoten en het boek is de 5/5 sterren zeker waard!