zondag 23 november 2014

Recensie: Knuffel mij! - Paige Toon

Recensie: Knuffel mij! - Paige Toon

Hellooow.

De recensie van vandaag gaat over Knuffel mij! van Paige Toon

Niet veel mensen zullen bekend zijn met dit boek. Ikzelf ben er ook via via achtergekomen. Dus om jullie even een idee te geven waar dit boek over gaat, komt hier de samenvatting:

Lily is woest wanneer haar moeder verliefd wordt op een Australische man en naar de andere kant van de wereld verhuist. Lily moet mee naar Adelaide, ze kan nergens anders terecht. Gelukkig houdt ze van dieren en krijgt ze een baantje in een natuurpark. Daar werkt ook Ben, de koalaverzorger.

Het boek begint leuk. Het is een grappige chicklit met soms herkenbare situaties. Als het boek echter een overstap maakt van Lily als kind, die verliefd wordt op Ben, naar Lily de volwassene die Ben ineens weer tegenkomt als ze op het punt staat te trouwen met een ander, valt het boek mij tegen. Het eerste deel van het boek was voor mij nog wel doorheen te komen. De situaties waren af en toe wat saai, langdradig of gewoon niet naar mijn smaak, maar voornamelijk waren ze wel grappig en herkenbaar. Echter het tweede deel van het boek met Lily als volwassene was voor mij erg oninteressant. Ik vond de manier waarop geschreven werd een beetje vervelend, doordat het erg rommelig en van de hak op de tak was. Het verhaal had van mij bij puber Lily mogen eindigen. Het idee dat later ineens haar jeugdliefde weer op de stoep staat klinkt natuurlijk wel als een interessant drama, maar het voegt in dit boek niet veel toe.

Bij het verhaal van volwassene Lily heb je eigenlijk het gevoel dat je een compleet ander boek zit te lezen. Het verhaal gaat over compleet andere dingen voordat Ben weer in beeld komt. Echt pas tegen het einde van het boek komt Lily Ben ineens tegen. De manier waarop vind ik ook minder dan verwacht. Ik dacht dat het een hele ongemakkelijke situatie zou worden waarbij Ben ineens op de stoep zou staan en Lily niet zou weten wat ze aanmoest met de twee mannen in haar leven. Wat echter het geval is, is dat Lily Ben zelf benadert en het voor zichzelf moeilijker maakt dan het is. Ze zoekt zelf het probleem op en vindt zichzelf dan vervolgens zielig.

Ik weet niet precies hoe ik verder iets kan schrijven over het boek. Excuses voor de mensen die het boek helemaal super vonden, maar ik had een gevoel alsof ik mijn tijd had verdaan met dit boek. Zelfs al was het eerste deel dus nog best grappig, heeft het tweede deel van het boek voor mij alles verpest. Ik geef het boek 2/5 sterren. Ik zou het alleen niet aanraden, tenzij je natuurlijk het boek per se wilt lezen, haha.