woensdag 19 november 2014

Recensie: Girlpower - Robin Benway


Recensie: Girlpower - Robin Benway

Hoihoihoiii :)

Ik heb er helemaal zin in, want deze recensie gaat over het laatste boek van mijn drie favoriete boeken: Girlpower van Robin Benway. De andere twee boeken uit mijn top drie zijn Perfect Chemistry en Joël, en hiervan zijn al recensies verschenen. 


Waar gaat dit super leuke boek over :)?

Na de scheiding van hun ouders, verhuizen de zussen April (16), May (15) en June (14) met hun moeder naar een andere stad. Dat is het begin van een nieuw leven op een nieuwe school. Niet iets waar ze naar uitkijken! Op hun eerste schooldag overkomt hun iets bizars: April blijkt in de toekomst te kunnen kijken, May kan uit haar lichaam treden en June kan gedachten lezen. Deze bijzondere gaven zetten de zussen in om op school te overleven en er persoonlijk voordeel uit te slepen. 

Dat levert hilarische situaties op: wanneer April op school de boomlange Julian ontmoet, ziet ze dat ze in de toekomst zullen gaan zoenen! June gebruikt het gedachten lezen om het populairste meisje van de school voor zich te winnen. En May, die een hekel heeft aan school, verdwijnt uit de klas, terwijl niemand dat ziet. Wanneer April een visioen heeft waarin June een ernstig ongeluk krijgt, doet ze er alles aan om dit te voorkomen. Maar dan ook echt álles…

Ik las over dit boek in de HITkrant, twee jaar geleden. Ik vond het gelijk iets voor mij en heb het boek toen meteen besteld! En mijn god, wat een heerlijk boek!

Er zijn vast meer mensen die net als ik helemaal weg zijn van fantasy, magie, chicklits en gaven. Dit is een mix van alle zojuist genoemde aspecten. 

Het verhaal begint gelijk goed. Je leert April, May en June kennen en leest gelijk over de verhouding onderling en in het gezin. Ze zien er natuurlijk tegen op dat ze naar een nieuwe stad moeten verhuizen.

Het verhaal loopt naar het einde toe op in spanning. Je wilt weten wat er aan de hand is, waarom ziet April visioenen van zwaailichten? Erg apart allemaal.

Ik vind het echt een ontzettend leuk boek en wil er eigenlijk niet teveel over loslaten maar gewoon aansporen om het te lezen!

Ik geef het boek 5/5 sterren.

Read More,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen