donderdag 6 november 2014

Maaike's Oktober Bookhaul


Maaike's Oktober Bookhaul

WAUW! Tijdens het verzamelen van de boeken die ik in de maand oktober gekregen of gekocht heb, bezweek ik bijna onder het gewicht! De reden dat ik zoveel nieuwe boeken heb deze maand is omdat ik jarig ben geweest en mijn vrienden me goed genoeg kennen om me te bedolven onder mijn favoriete titels. 

Hier zijn ze:

Dat zijn een heleboel boeken toch?! En dan te bedenken dat ik er zelf maar twee heb gekocht afgelopen maand, namelijk It van Alexa Chung en Quidditch through the ages van J.k. Rowling. Nu is eindelijk mijn Harry Potter boekenset compleet! 

It is een heel ander boek dan dat ik normaal zou kopen (aangezien het een boek is over fashion), maar na vele aanbevelingen ben ik naar de boekenhandel gegaan en heb ik het gewoon gekocht. Ik zeg je alvast; HET IS EEN AANRADER! Ik heb er een groot stuk in gelezen en zal er binnenkort een recensie van online zetten! 'Keep an eye out' ;)

Quidditch through the ages  is een boek geschreven door J.K. Rowling van de Harry Potter boeken, en is als het ware een schoolboek van Zweinstein. Ik heb heel veel zin om dat boek te gaan lezen, om toch weer een beetje te kunnen ontsnappen naar de wereld van Harry Potter.


De boeken die ik deze maand heb gekregen zijn:

The Mazerunner boxset van James Dashner met daarin The Mazerunner, The Scorch trials, The death cure en The Kill order. Ik kan ook niet wachten om deze boeken te lezen aangezien ik helemaal verliefd ben op de verfilming van The Mazerunner. Zoals ik al eerder zei ben ik geen voorstander van eerst de film kijken en daarna de boeken lezen, maar dit is dan wel een uitzondering waard. 

Heap House van Edward Carey. Dit boek heb ik van mijn lieve vriendin en mede blogger Monica gekregen en AARGH wat wil ik dat boek graag lezen. Dit boek is het eerste van de drie van de Iremonger Trilogie. Als je wilt weten waar dit boek over gaat en hoe het er uit zien, bezoek dan zijn site (Waarschuwing: je wordt verliefd op zijn boeken). 

Everything is illuminated van Jonathan Safran Foer . Dit boek is al sinds 2002 uit, maar wilde ik graag hebben na vele aanbevelingen. Het gaat over een jongen die naar Oekraïne gaat om meer te weten te komen over het verleden van zijn grootvader. Het enige wat hij nog van hem heeft is een foto waar zijn opa en een jonge vrouw op staan. Deze jonge vrouw zou zijn opa hebben gered van de nazi's. 

Eleanor and Park van Rainbow Rowell. Dit boek... IK WIL HET ZO GRAAG LEZEN. Zoveel boeken die ik wil lezen in zo'n korte tijd.. Als ik nou eens de tijdverdrijver van Hermelien had.. Maargoed die heb ik helaas niet, dus ga ik jullie gewoon lekker maken over het boek. Het verhaal is super schattig en gaat over eerste liefdes. Eleanor en Park zijn allebei buitenbeentjes en ze voelen zich tot elkaar aangetrokken door hun overeenkomende liefde voor comics en mixed tapes. Wederom, dit boek is een dikke vette aanrader!

De laatste twee boeken heb ik gekregen tijdens het YA event, deze zaten namelijk in de goodiebag!

Een wereld zonder hemel van Veronica Rossi belooft een super spannend boek te zijn en ik zou hem graag snel willen lezen!!

Promille van Helen Vreeswijk gaat over een meisje dat stiekem alcoholverslaafde is. Ze drinkt stiekem en bedenkt slimme plannetjes waardoor niemand er iets van doorheeft. Tot ze op een gegeven moment in een ambulance beland met een alcoholvergiftiging... Dit boek van Helen heeft een ander onderwerp dan dat ik normaal zou lezen, maar spreekt me toch heel erg aan. Dit boek ga ik ook maar eens verslinden binnenkort...

Ik ben weer door mijn boeken heen. Sorry als ik jullie boeken-verlanglijstje weer langer heb gemaakt! x 

Read More,
MyPerfectBookLife <3 

Posted by Maaike

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook The Maze Runner en de boeken van het Best of YA-event :) Eleanor & Park lijkt me door alle lovende recensies toch wel leuk, misschien ga ik die ook wel een keer lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Maze runner staat hier ook in de kast en Eleanor & Park is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen