zondag 28 september 2014

September Bookhaul!


September Bookhaul!

Haaay!

Ook al hebben we nog 2 daagjes te gaan, hier is mijn september bookhaul! Ik moet me een beetje schamen als ik zie hoeveel boeken het dit keer weer zijn, het worden er een beetje veel elke maand, dus ik denk dat ik maar iets rustiger aan moet gaan doen ... Maar er komen steeds zulke leuke boeken bij! Hieronder zijn mijn september-juweeltjes te zien. Ik heb deze boeken gekregen/ gewonnen/ gekocht. Net als vorige bookhaul ga ik ook nu weer alle boeken stuk voor stuk af, en vertel ik kort iets over mijn verwachtingen en eerste indruk. Let's go!


Laten we lekker bovenaan beginnen! Dreiging en Duisternis van Leigh Bardugo. Jaaaaa, eerder vandaag verscheen de recensie van Schim en Schaduw op onze blog, en dit is het vervolg! Als je goed kijkt zie je het kwastje van mijn boekenlegger eruit komen: ik ben er in aan het lezen! Tot nu toe (de eerste 40 pagina's) is het gelijk weer net zo lekker als Schim en Schaduw. Waar ik nu erg naar benieuwd ben is of Leigh mij opnieuw kan boeien tot het eind, en er wederom verrassende elementen in kan stoppen! I'll let you know! Ik heb het boek gewonnen bij de site Young-Adults.nl, een heerlijke site over boeken! Plus het boek is van Blossom Books, een van mijn favoriete uitgevers!

Eronder is Zes maanden zonder te zien van Charlotte de Monchy. Ik heb hem nog niet gelezen, maar het lijkt mij een heerlijk boek. Een lekkere chicklit met veel humor; ik hou ervan! Ik ben erg benieuwd, maar ik verwacht dat het me gaat boeien dus dat komt vast goed.

Als derde boek van boven is Opstand te zien van Veronica Roth. Het gevreesde gevolg op Inwijding (Divergent #1). Ik vond Inwijding al een super goed boek (net als de film overigens), dus ik kan ook niet wachten om opstand te lezen! Ik verwacht weer een spannend verhaal, goed geschreven en heerlijk meeslepend!

Onder Opstand ligt het boek Eve & Adam van Michael Grant en Katherine Applegate. Michael Grant is bekend van de populaire serie Gone. Ik heb het boek inmiddels alweer gelezen en een recensie staat al online (Klik hier voor de recensie: Recensie Eve & Adam). Wat ik verwachtte van het boek was iets totaal anders dan wat eruit kwam. Ik was er dan ook niet súper enthousiast over. Meer kan je lezen in de recensie.

Het volgende boek is Vergelding van Tim Bowler. Ik zag dit boek afgeprijsd liggen in de boekhandel en dacht, welja laat ik eens een thriller meenemen. Een keertje iets anders, en aan de achterkant te lezen lijkt hij me best spannend. Ik heb hem nog niet gelezen, maar wat ik verwacht is een bloedstollend verhaal met gruwel momenten! 

Onder Vergelding ligt ... pam pam pam.... De Duistere Fae van Julie Kagawa. Oh, Julie ik hou van je! Haar eerdere boeken (De IJzerkoning, De IJzerprinses, De IJzerkoningin, De IJzerprins en De Verloren Prins) waren zo a-w-e-s-o-m-e! Ik kan dan ook niet wachten om dit boek te lezen! Waarschijnlijk zal er van De Verloren Prins een recensie online komen in de komende maand, dus keep your eyes open. De fantasy wereld in de boeken van Julie Kagawa zijn onvoorstelbaar mooi en je ziet het tot in details voor je. Heerlijk.

Een beetje verstopt, maar hij ligt er toch echt onder: De Wolvenprinses van Cathryn Constable. Dit boek wilde ik een tijdje hebben, maar echt zo goedkoop mogelijk. Het was niet een boek waarvoor ik naar de winkel wilde rennen om het maar zo snel mogelijk binnen te halen. Uiteindelijk was er iemand op marktplaats die voor €1,00 inclusief verzendkosten het boek aan mij wilde verkopen. Ik bedoel, voor €1,00? Geef maar hier! Het boek kwam in de week erna binnen. Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet gelezen, niet omdat ik hem toch niet zo leuk meer vind, maar door gebrek aan tijd en overvloed van boeken. Andere boeken krijgen voorrang. Momenteel oefen ik voor een toneelstuk, waarin ik een Russin speel. Toevallig staat achter in het boek een lijst met Russische woorden; handig! Wat ik verwacht van het boek: een beetje kinderlijk misschien, maar een lekker tussendoortje met een leuke fantasy wereld.

En last but not least Mijn top 8 van Katie Finn. Deze kocht ik samen met Vergelding van Tim Bowler in de boekhandel. Hij was afgeprijsd van €14,95 naar €4,95! Het lijkt me een vrolijk meidenboek en ik heb er veel zin in om die te gaan lezen! Ik heb nog geen idee wanneer, maar hij ligt ook te wachten! Ik hoop dat hij niet te kinderachtig is, dat zou jammer zijn. Echter lees ik hem dan ook gewoon uit en zal ik mijn klachten op mijn blog loslaten, haha. Maar ik verwacht niet dat dat het geval is.

Dus. Jeetje. Dit was toch alweer het einde van alle boeken die ik heb gekocht/gekregen/gewonnen in september. Ik ga gauw door met lezen, anders kan ik niet eens al deze boeken recenseren, want in oktober zullen er (ondanks het voornemen dat niet te doen) toch nieuwe boeken binnenkomen... 

Welke boeken hebben jullie in september gewonnen/gekregen/gekocht? Of welke hebben jullie gelezen? Ik zou het leuk vinden om te weten!

Read more,
MyPerfectBookLife <3

Posted by Monica

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen